niedziela, 10 czerwca 2012

Dzianinowa spódniczka z baskinką

Z okazji rodzinnej imprezy chciałam sobie uszyć i założyć coś co ukryje nadmiar różności tu i ówdzie. Kombinowałam i zainspirowała mnie Purple Orchid do uszycia spódniczki z baskinką- świetnej jeśli ma się do ukrycia coś w okolicach brzuszka/ bioder :)

Spódniczka Purple jest o wiele ładniejsza zaczynając od tkaniny i wzorku, po długość. Ja zrobiłam za krótką. Chciałam aby była przed kolano, jednak wiem w czym zrobiłam błąd.

Spódniczkę z braku czasu na szukanie odpowiedniej tkaniny, uszyłam z dzianiny bawełnianej...... dresowej z elastanem :) bo akurat taką miałam w domu.
Wykroiłam odrysowując formę z innej ołówkowej spódniczki, zaś baskinkę wycięłam z koła, korzystając z matematycznych wzorów na obwód koła O=2*3,14*r :)
Nie wzięłam pod uwagę, że dzianina zachowuje się ciut inaczej niż tkanina. Spódniczka leżąc na płasko ma długość przed kolano, jednak jak ją założę i pochodzę chwilę, to się podciąga do góry niestety.
Aby tak nie było spróbuję doszyć podszewkę. Zobaczymy czy zadziała. 

Widok z przodu i z tyłu:


Najważniejsze, że spódniczka bardzo spodobała się moim kuzynkom i nie tylko im :) Ja też się bardzo dobrze w niej czułam choć jakby była 10cm dłuższa byłaby boska :) No i imprezkę zaliczam do bardzo udanych :)

Aha i baskinkę wykończyłam mereżką na nowej maszynie :) mereżka piękna, a maszyna działa cudnie :)

7 komentarzy:

  1. Świetnie w niej wyglądasz. Zapraszam do mnie
    BLOG O PROJEKTOWANIU itp... http://zapalov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow nogi do nieba - świetnie wygladasz w tym fasonie :) Nie dziwię się, że spódnica wszystkim wpadlka w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kiecka :-)) Ale podszewka raczej nic nie da ,uszyłam podobną spódnicę ołówkową ,tylko czerwoną dla mamy (z tej bawełny dresowej z edentexu),5 cm za kolano ,a ona wio do góry. Wszyłam podszewkę ,spódnica dalej podjeżdża a podszewka "wychodzi". W końcu doszyłam dół ,coś jak mankiet,spódnica zachowuje się przyzwoicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za komentarze. Czyli muszę się pogodzić, że taki jej urok. Zaoszczędziłaś mi czasu :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Elegancka:] a jakby na dole wkleić tą taśmę formującą termo, może trochę ustabilizowała by dół:] Świetnie wyglądasz!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna spódniczka ,bardzo ładnie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie extra...wyglądałaś naprawdę szałowo.Podszewka niestety nic nie da - pociągnie ją jeszcze bardziej go góry jedyne co mogłbyś zrobić to dołożyć na dół podwójną plisę i doszyć ją na płasko ściegiem drabinkowym / 2 igły i dolny chwytacz/ ale nie wiem jakby to się z całością komponowało?Pozdrawiam Ewa :)))

    OdpowiedzUsuń